هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الفزورة الي محدش عرف يحلها قبل كدة

كاتب الموضوعرسالة
wrong_one
مشرف
مشرف

المساهمات : 51

الفزورة الي محدش عرف يحلها قبل كدة Empty
مُساهمةموضوع: الفزورة الي محدش عرف يحلها قبل كدة   الفزورة الي محدش عرف يحلها قبل كدة Icon_minitimeالأحد نوفمبر 04, 2007 2:03 pm

الفزورة دي من ساعة ماتقالتلي وانا قعدت افكر فيها اسبوعين لحد مجبتها والحمد لله الوحيد الي حلها لحد دلوقتي انا طبعا انا مش هكتب حلها دلوقتي الا لما تكتبوا انكوا مش عارفين تحلوها طبعا اكيد في ناس عارفاها تقريبا هي اشهر فزورة عامة مش عايز اطول عليكم الفزورة اهه:
3 رجالة راحوا يشتروا كاسيت فصاحب المحل الي راحوا يشتروا منه الكاسيت كان بيصلي بس كان سايب الصبي بتاعه في المحل فسألوه الكاسيت ده بكام فقالهم 30 فكل واحد فيهم دفع 10جنيه جه صاحب المحل من الصلاة فملقاش الكاسيت فسأل الصبي قاله فين الكاسيت قاله انا بعته قاله بعته بكام قاله ب30جنيه ولانه راجل مؤمن وحقاني قاله لا الكاسيت ب25جنيه قاله خد الخمسة جنيه دي رجعها لصحبها قاله ماشي هم سابوا عنوانهم الواد وهو رايح يودي الفلوس طمع في 2جنيه حطهم في جيبه كدة اتبقى 3جنيه ادى لكل واحد من الثلاثة الي اشتروا الكاسيت جنيه احسب معايا يبقى كدة كان كل واحد من الثلاثة دافع 10جنيه وبعد كدة كل واحد خد جنيه يبقى 10-1=9
يبقى كدة كأن كل واحد دافع 9جنيه احنا عايزين نتأكد ان الثلاثة دفعوا 30 طب هما 3 وكل واحد دفع 9جنيه يبقى 9*3=27+2جنيه الي الواد طمع فيهم=29 فاضل جنيه راح فين؟

الفزورة الي محدش عرف يحلها قبل كدة
صفحة 1 من اصل 1